Workshops

Door de jaren heen, een berg aan ervaring. Uiteraard wil Maarten die delen.

Workshops voor kinderen, tieners en/of hun begeleiders/leerkrachten.

Deze worden enkel ingericht op vraag.

ACTUEEL:

Toneel en decorkamp

– maandag 1 tot vrijdag 5 augustus 22; Kontich; zonder overnachten

Toneel, drama, komedie… De hele week gaan wij spelen!
Spelen met en zonder taal en woorden, fantasierijk verzinnen en vooral schitteren op de planken.
We werken de eerste dagen algemeen aan onze houding, onze spraak en onze bewegingen. Iedereen kan alles zijn. Daarna bouwen we ons eigen decor op maat van ons toonmoment.
We repeteren en oefenen tot we klaar zijn om van het applaus te genieten.
Verlegen ziel of podium beest: welkom.

Docenten: Maarten Van Rompaey en Matthias Berghmans https://www.defabricator.be/ons-werk/


Inschrijven via https://webshopkontich.recreatex.be/Activities/Detail of 0496 17 28 97

Toneel en muziek 

– maandag 8 tot vrijdag 12 augustus 22; Kontich; zonder overnachten

Toneel, drama, komedie… De hele week gaan wij spelen!
Spelen met en zonder taal en woorden, fantasierijk verzinnen en vooral schitteren op de planken.
We werken de eerste dagen algemeen aan onze houding, onze spraak en onze bewegingen. Iedereen kan alles zijn. Daarna repeteren en oefenen we tot we klaar zijn om van het applaus te genieten.
Muziek is… klinken en klanken; musiceren en zingen.
Kan je geen noten lezen: welkom!
Kan je wel noten lezen: ook welkom!
Verlegen ziel of podium beest: welkom!
De goesting is alles!

Docenten: Maarten Van Rompaey en Anneleen Nauwelaerts
Inschrijven via https://webshopkontich.recreatex.be/Activities/Detail of 0496 17 28 97

Een greep uit het aanbod:

‘leren vertellen’ Elke dag horen we verhalen:  aan tafel, tijdens de lunchpauze, op de televisie. Sommige verhalen boeien en blijven hangen. Waarom onthoud je die? Omdat ze gewoonweg spannend of aangrijpend zijn? Of omdat ze goed verteld zijn? Ontdek de verteller in jezelf en exploreer jouw verteltalent. 

Eenmalige werkwinkel of langlopend traject.

Een prettige invulling voor een pedagogische studiedag.

Pesten : zie vertellingen

werken aan welbevinden en zelfvertrouwen: zie: vertellingen: KRUIMELSPOOR

Muzische vorming: Creativiteit, expressie, kunsteducatie? De eindtermen muzische vorming zijn duidelijk, maar de bomen ‘lijken’ geen bos. Veel leerkrachten ervaren een muzische les als een chaotische les… en dat kan anders!

Muzische projecten in scholen. Geen vraag is te gek, immers ook met weinig budget kan er veel gebeuren!