Workshops

Door de jaren heen, een berg aan ervaring. Uiteraard wil Maarten die delen.

Workshops voor kinderen, tieners en/of hun begeleiders/leerkrachten.

Deze worden enkel ingericht op vraag.

ACTUEEL:

SPREKEN in de LITURGIE

Je leest regelmatig in een liturgische dienst, bij een uitvaart of bij een huwelijksceremonie…. Je wil dat zo goed mogelijk doen, verstaanbaar, aansprekend, boeiend. Je wil je toehoorders meenemen in de viering, de herdenking of het feest. Je wil hen raken, hen betrekken en verbinden met zichzelf, met elkaar.
Hoe doe je dat? Hoe zet je je woorden kracht bij? Hoe breng je die blijde boodschap ook ‘over’ op mensen? Hoe neem je hen mee in het verhaal, in het heuglijke moment?
De cursus “Spreken in de liturgie” ontstond uit een samenwerking tussen CCV en de Podiumacademie van Lier.
We gaan echter ruimer dan enkel Katholiek geïnspireerde teksten.

  • 6-10 deelnemers
    18 intensieve lessen met concrete tips, gevarieerde oefeningen; zeer praktijkgericht van 13u30 tot 15u30
    donderdag: 15/09 – 29/09 – 13/10 – 27/10 – 10/11 – 24/11 – 08/12 – 22/12 – 12/01 – 26/01 – 2/02 – 16/02 – 2/03 – 16/03 – 30/03 – 20/04 – 04/05 – 11/05
    Docent: Maarten Van Rompaey
    Kostprijs: € 343 (€ 145 indien een aanvaard attest voor vermindering inschrijvingsgeld – terug te vinden op website Podiumacademie Lier over welke attesten dit gaat), te betalen vóór 15 september 2022 op rekeningnummer BE60 0961 1129 3070  van SAMWD, Gasthuisvest 50 Lier  met vermelding ‘SIL + naam + voornaam’
Een greep uit het aanbod:

‘leren vertellen’ Elke dag horen we verhalen:  aan tafel, tijdens de lunchpauze, op de televisie. Sommige verhalen boeien en blijven hangen. Waarom onthoud je die? Omdat ze gewoonweg spannend of aangrijpend zijn? Of omdat ze goed verteld zijn? Ontdek de verteller in jezelf en exploreer jouw verteltalent. 

Eenmalige werkwinkel of langlopend traject.

Een prettige invulling voor een pedagogische studiedag.

Pesten : zie vertellingen

werken aan welbevinden en zelfvertrouwen: zie: vertellingen: KRUIMELSPOOR

Muzische vorming: Creativiteit, expressie, kunsteducatie? De eindtermen muzische vorming zijn duidelijk, maar de bomen ‘lijken’ geen bos. Veel leerkrachten ervaren een muzische les als een chaotische les… en dat kan anders!

Muzische projecten in scholen. Geen vraag is te gek, immers ook met weinig budget kan er veel gebeuren!